کد خبر : 2260
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1400 - 21:39

کریم قیطانی فرد؛

در جامعه مدرن شهری که نمی شود قومی قبیله ای رفتار کرد !

در جامعه مدرن شهری که نمی شود قومی قبیله ای رفتار کرد !
این چه عدالت کاری است !؟؛

به گزارش پایگاه خبری هوژ خبر از اهواز؛ در یادداشت آمده است: بنام خدا

متاسفانه در شهرستان دزفول دستگاه های نظارتی فکری به حال تقسیم عادلانه کار در اصناف ساختمانی نمی کنند. و این عادلانه نیست که در این شهرستان در اصناف ساختمانی یک نفر چند ماه باید بیکار بماند و دیگری چندین کار را در چنته داشته باشد. جالب این است که این امر نه ربطی به سابقه ی کار افراد دارد و نه ربطی کیفیت کار آنها دارد. چرا که اتفاقا کسانی بیکار می مانند که هم سابقه کاری بالایی دارند و هم کیفیت کار آنها در رشته کاری خود قابل قبول است.
متاسفانه آنچه آزار دهنده است این است که تقسیم کارهای ساختمانی بر پایه سنت قومی قبیله ای است که نه عادلانه است و نه هیچ منافاتی با پیشرفت و توسعه شهری دارد.

در جامعه مدرن شهری که نمی شود قومی قبیله ای رفتار کرد!

نمی شود که یک استاد کار ساختمانی که فک فامیل زیادی دارد تمام کارها را با خوش اشتهایی و استخدام کارگران ساختمانی به جای استاد کار به دام بیاندازد و دیگر استادکاران با سابقه بالا یا بیکار بمانند یا با یک مزد اندک برای آنها کارگری کنند، یا اینکه در یک ساختمان ده واحده آپارتمان  بجای بکارگیری ده استادکار به یک استادکار سپرده شود و نُه خانواده دیگر بیکار بمانند.  این چه عدالت کاری است!؟ این چه وجدان کاری است!؟ پس انسانیت کجاست؟

برای برقراری عدالت و پیشرفت شهر باشند باید تمامی مالکان محترم ، ساختمان سازان و پیمانکاران ساختمانی ملزم شوند پروژه های اجرایی خود را به یک مرکز مشخص معرفی کنند تا آن مرکز با توجه به سابقه و کیفیت کار استادکاران و با یک دستمزد مشخص کار ها را بصورت عادلانه میان استادکاران تقسیم کند.
باید به این امر رسیدگی فوری شود چرا که سنگینی بار تورم بر دوش ما خانواده کارگران است و چه بسا که از بی کاری ناعادلانه رنج هم می بریم.

کریم قیطانی فرد
بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.