کد خبر : 10462
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 1:16

پیامد یک انتصاب هوشمندانه ؛

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری هوژ خبر؛

شکوفایی تولید و ترزیق خودباوری در شرکت لوله سازی اهواز/ تدبیر احمدی و نجات لوله سازی اهواز از ورطه ورشکستگی‌ و نابودی

شکوفایی تولید و ترزیق خودباوری در شرکت لوله سازی اهواز/ تدبیر احمدی و نجات لوله سازی اهواز از ورطه ورشکستگی‌ و نابودی
تنها گذشت قریب یک ماه از انتصاب شایسته آقای احمدی از سوی مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی به عنوان مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز کافی بود که بارقه ای از امید و ارتقای انگیزه و تلاش مضاعف در میان کارکنان این شرکت اعم از کارکنان ستادی و بخش تولید خود را نشان دهد.؛

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی رویدادهای خوزستان؛ هوژ خبر از اهواز، در همان روزهای اول از سپیده دمان و زودتر از کارگران این شرکت در دفتر خود حضور پیدا می کرد و اولویت خود را دیدار با کارگران شرکت آنهم در ساعات اولیه بامداد قرار داد تا با صدای رسا اعلام کند که توسعه و شکوفایی مجدد شرکت لوله سازی اهواز از مسیر اعتماد به کارگران و ارزش نهادن به دغدغه آنها به عنوان سرمایه انسانی بی بدیل شرکت می گذرد.

 

دیدار چهره به چهره با بیش از  ۱۵۰  تن از کارگران شرکت لوله سازی نشان از عزم مدیر عامل جوان اما باتجربه شرکت لوله سازی اهواز برای آغاز یک تحول  شگرف در این شرکت خبر می دهد.

 

این اقدام او باعث نشد که او دیدار با اساتید فن و متخصص در حوزه تولید و خواستن برنامه از آنان در جهت ایجاد جهش در تولید را از یاد ببرد .

الزام مدیران شرکت لوله سازی اهواز به ارائه برنامه ها ؛ راهبردها  و پیشنهادات خود در راستای برون رفت از چالش های موجود و قرار دادن شرط تلاش همراه با برنامه ریزی و دوری از حاشیه های مخرب برای ادامه همکاری با ایشان ،  را باید از دیگر اقدامات اولیه  مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز  در جهت آغاز  طلیعه تحول جدید در شرکت لوله سازی اهواز ارزیابی کرد.

 

استخدام بیش از ۶۰ نفر در سه ماهه اول سال آنهم بدون طی  فرایند قانونی آن پیش از شروع بکار آقای  احمدی هم باعث نشد او چشم‌ از ایجاد تحولات بنیادی در شرکت فرو ببندد. بلکه تلاش کرد با تبدیل این تهدید به فرصت برای ایجاد تناسب میان کارکنان ستادی و صف در شرکت استفاده  بهینه‌ لازم را ببرد.

 

ارتقای وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان ؛  ارتقای کیفیت غذای کارکنان؛ اختصاص غذا به کلیه کارکنان نه نیمی از آنها در گذشته؛  بهبود بخش رفاهیات کارگران،  سرکشی روزانه به کارخانه و آشنایی نزدیک با یکایک کارگران و مشکلات در حوزه تولید  و حدف تدریجی شرکت های پیمانکاری در شرکت را باید گامی دیگر در جهت تحول در شرکت لوله سازی اهواز در این مدت کوتاه از انتصاب مدیر عامل جدید قلمداد کرد.

 

همچنین آنگونه  که هویداست رفع دغدغه جامعه کارگری و بازنشستگی  از حساسیت‌های ویژه و مهم  مدیر عامل جدید شرکت لوله سازی اهواز است.

اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت لوله سازی اهواز نیز خبر خوشایندی است که با انتصاب  آقای  احمدی در شرکت طنین انداز شده است و انگیزه کارگران این شرکت  را برای تلاش مضاعف دو چندان کرده است.

 

باید اذعان کرد با انتصاب مدیرعامل جدید استفاده از مدیران و متخصصین شایسته اقوام خوزستانی سرلوحه کار او قرار گرفته است.

 

در استان استراتژیک و با اهمیت خوزستان ؛  بدلیل تنوع قومیت ها، پارامترهای منحصر به فردی همچون ایجاد توزان  بر روند انتصابات تاثیر گذاری می کنند که ضرورت دارد ارکان تاثیر گذار در انتصاب مدیران ،خصوصا مدیر ارشد بعنوان تصمیم گیرنده نهایی  به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند ، این مهم از نگاه مدیرعامل جدید غافل نمانده است و شاهد این مدعا انتصاب یک معاون و چند مدیر میانی شرکت از میان برادران شایسته عرب بوده است که گامی اساسی در جهت ایجاد توازن مدیریتی و استفاده از ظرفیت ها و سرمایه های انسانی در میان همه اقوام خوزستانی است.

 

اما در ادامه این نوشتار؛ باید به اقدام ماندگار و تاثیر گذار مدیر عامل جدید در همین مدت زمان کوتاه در به سرانجام رساندن پرونده ای که می رفت با اجرای حکم آن از سوی دادگاه  این شرکت را به اغما و ورطه ورشکستگی و نابودی و به مخاطره افتادن معیشت بیش از دو هزار نفر از کارکنان این شرکت بینجامد اشاره کنم .

 

ماجرا از این قرار است که در پی شکایت یکی از پیمانکاران طرف قرارداد  با شرکت در سال ۹۳ و طرح دعوی در دادگاه ؛ شرکت لوله سازی اهواز در رای بدوی محکوم به پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان به نرخ روز شد. پرداخت این مبلغ هنگفت از سوی شرکت لوله سازی اهواز در این شرایط می توانست این شرکت را به مرز ورشکستگی و تعطیلی نزدیک کند  اما مدیر عامل جدید لوله سازی به محض اطلاع از این ابرچالش و بحران نه چندان کوچک ؛ رایزنی ها و تلاش های مجدانه و دلسوزانه خود را برای شکستن این رای دادگاه آغاز کند.

وارد مدار تولید شدن خط تولیدِ لوله‌های آب در کارخانه‌ی اسپیرال پس از چهار سال و نیم در هفته های اول شروع به کار آقای   احمدی  نیز روح تازه در کالبد بزرگترین کارخانه لوله به روش اسپیرال در جنوب کشور دمیده است .

در آستانه طرح این دعوی در دادگاه تجدید نظر و احتمال تایید حکم محکومیت شرکت لوله سازی اهواز ،   مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز و تیم حقوقی جدید شرکت را بر آن داشت که با یک تلاش جهادی و شبانه روزی از راه های مختلف مانع از اجرای حکم و به تبع آن توقیف اموال و مسدود شدن حساب های شرکت شوند.

 

سرانجام رایزنی های آقای  احمدی  با شاکی خصوصی پرونده که توانسته بود رای دادگاه را بگیرد و قانون هم حق را به او داده بود  به نتیجه لازم رسید و با دید مثبت شاکی و تشریح وضعیت اشتغال کارگران و به مخاطره  افتادن معیشت آنان و توقف تولید در این شرایط اقتصادی و اقناع ایشان موضوع ختم به خیر می شود.

 

در نهایت ایشان  ( شاکی ) با حسن نیت با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان رضایت خویش را اعلام و با توجه به پرونده ی بزرگ  و قدیمی بانک پاسارگاد علیه لوله سازی که در اثر آن چندین سال است حساب های بانکی شرکت توقیف می باشد،شرکت لوله سازی اهواز را به چالشی جدید وارد نکرد و دعای خیر پرسنل لوله سازی و خانواده هایشان  را بدرقه ی زندگی خویش کرد.

 

بدین ترتیب  شرکت لوله سازی اهواز  از این مخمصه و ابرجالش بزرگ با تدبیر آقای  احمدی رهایی می یابد.

 

اگر نبود این رایزنی ها و گفتگوهای مستدل و اقناعی مدیر عامل جدید شرکت لوله سازی اهواز می بایست شاهد بروز یک بحران کارگری دیگر ( بزرگ تر از بحران نیشکر هفت تپه )  در شرایطی که استان در آستانه انتخابات مجلس نیاز به آرامش و امنیت لازم را دارد بودیم که در این خصوص نیز باید قدردان مدیریت مدیرعامل جدید شرکت لوله سازی اهواز بود.

 

” وارد مدار تولید شدن خط تولیدِ لوله‌های آب در کارخانه‌ی اسپیرال پس از چهار سال و نیم در هفته های اول شروع به کار آقای   احمدی  نیز روح تازه در کالبد بزرگترین کارخانه لوله به روش اسپیرال در جنوب کشور دمیده است ” .

انتصاب ایشان با توجه به بومی بودن و آشنایی با شرایط اقلیمی و جغرافیای استان خوزستان  و همچنین شناخت از حوزه صنعت در استان یک فرصت بی بدیل  برای توسعه  زیرساختی در شرکت لوله سازی اهواز  فراهم  آورده است.

 

شرکت لوله سازی اهواز ظرفیت اسمی تولید سالانه  به میزان ۸۵۰ هزار تن انواع لوله را دارد . این در حالی است که تولید  سال گذشته این شرکت تنها   ۹۳ هزار تن بوده است که امیدهای بسیاری وجود دارد  این مهم در دوران مدیریت  آقای احمدی  در این شرکت رقم بخورد.

 

اجرای پروژه استراتژیک  خط انتقال نفت از گوره به جاسک در شرکت لوله سازی اهواز؛ مدیر عامل جدید را به تکیه بر نیروی انسانی و توان  و دانش داخلی شرکت بیش از پیش امیدوار کرده است.

 

به نظر می رسد مجموعه این اقدامات  مسیر رونق و جهش تولید  در این شرکت شتاب بیشتری خواهد گرفت. چرا او در اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت آیت الله رئیسی  در نوک پیکان و پیش قراول این شرکت تولیدی ایستاده است و مصداق بارز مدیر عامل جهادی و خستگی ناپذیر  را بدون هیچ تعارفی برازنده خود کرده است.

 

به نظر می رسد مجموعه این اقدامات  مسیر رونق و جهش تولید  در این شرکت شتاب بیشتری خواهد گرفت. چرا او در اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت آیت الله رئیسی  در نوک پیکان و پیش قراول این شرکت تولیدی ایستاده است و مصداق بارز مدیر عامل جهادی و خستگی ناپذیر  را بدون هیچ تعارفی برازنده خود کرده است.

 

امید است که شرکت لوله سازی اهواز با مدیریت مدیرعامل جدید  و با روحیه تعاملی و سخت کوشی و هم افزایی با سایر ارکان های مدیریتی در استان که از مدیر عامل سراع داریم خود بتواند در زمینه افزایش تولید و قطع نیاز به محصولات وارداتی نقش تاثیرگذاری در صنایع نفت و گاز کشور  خود ایفا کند و موجبات شکست تحریم های ظالمانه نظام سلطه  و رضایتمندی  امام زمان ( عج) ؛   و نایب برحقش مقام معظم رهبری  و  دولت انقلابی و مردمی  ایت الله دکتر رییسی  و مردم ولایتمدار خوزستان را فراهم‌آورد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.