کد خبر : 10956
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 14:40

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری هوژ خبر؛

راهیابی ” گلزخم ” از خوزستان به بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئینی سنتی تهران   

راهیابی ” گلزخم ” از خوزستان به بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئینی سنتی تهران    
نمایش " گلزخم " آخرین تجربه گروه "دختران جنوب " ، بعنوان تنها اثر در بخش آزاد از خوزستان ، به بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئینی سنتی تهران ، به میزبانی استان گلستان راه یافت .   ؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ، هوژ خبر از اهواز ، کفایت جادری ؛ کارگردان نمایش ” گلزخم ” ، شنبه ( ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ ) ، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هوژ خبر ، با اعلام این خبر مطرح کرد : طبق اعلام دبیرخانه این رویداد ، پس از ارزیابی آثار نمایشی ارسالی از سراسر کشور با تاکید بر کیفیت نمایشی و محتوایی مرتبط با موضوعات ، نمایش ” گلزخم ” ، به نویسندگی سیدصادق فاضلی کاری از گروه نمایش ” دختران جنوب ” به عنوان تنها نماینده در بخش آزاد ، از استان خوزستان به بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئینی سنتی تهران ، به میزبانی استان گلستان راه یافت .

 

کارگردان نمایش ” گلزخم ” ، ادامه داد : بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئینی سنتی تهران ، از ۷ تا ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان گلستان برگزار می شود .

 

وی تصریح کرد : نمایش ” گلزخم ” ، حکایت مادری خرمشهری است که ۳ فرزند داشته و فرزندان خودش را در جنگ تحمیلی به شکل های مختلف از دست می دهد و اجساد هیچ کدام از فرزندان خود را پس از شهادت تحویل نمی گیرد ‌.

 

کفایت جادری ؛ کارگردان نمایش ” گلزخم ” ، ادامه داد : همسر این خانم هم که ناخدا بوده غرق می شود و جنازه ایشان را هم تحویل این مادر خرمشهری نمی دهند ، تا این که این فرزند آخر که در جنگ شرکت کرده بوده و به شهادت رسیده ، جنازه فرزند آخر را به مادر تحویل می دهند و ایشان به خاطر فداکاری و ایثاری که داشته از فرزند خود می گذرد و جناره فرزندش را به یک خانواده شمالی می دهد و هر ساله برای دیدن فرزندش عازم شمال کشور می شود ‌.

 

وی افزود : تمرینات نمایش ” گلزخم ” به مدت ۲ ماه زمان برد .

 

کفایت جادری ؛ کارگردان نمایش ” گلزخم ” ، در پایان ، یادآور شد : نمایش ” گلزخم ” بدون هیچ حمایتی و با همت خود عوامل تا این جا پیش رفتیم  و امیدواریم که با دست پُر از این جشنواره برگردیم .

 

عوامل نمایش ” گلزخم ” :

کارگردان ، طراح بروشور و بازیگر اول : کفایت جادری

نویسنده : سید صادق فاضلی

شهره امیری : بازیگر

منوچهر بهارلویی : بازیگر

اسحاق علیدادی : بازیگر

ماهر طرفی : بازیگر

رضا صفری : بازیگر

امیر یوسف حسینی : بازیگر

عباس شجیرات : موسیقی و خواننده ( به صورت زنده )

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.