کد خبر : 10842
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 13:25

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری هوژ خبر؛

هنرمندان تعزیه اصفهان پس از اجرا درشلمچه راهی کربلای معلا شدند

هنرمندان تعزیه اصفهان پس از اجرا درشلمچه راهی کربلای معلا شدند
مصطفی بوعذار گفت : نمایش تعزیه " امام "به کارگردانی سید مهدی موسوی از اصفهان منتخب شرکت در پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در شلمچه اجرا شد ومورد استقبال زائرین اربعین حسینی و موکب داران واقع شد .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، مصطفی بوعذار ؛ دبیر پنجمین سوگواره ملی تئاترمیدانی و تعزیه اربعین حسینی ، شامگاه سه شنبه ( ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ) ، در حاشیه اجراهای پنجمین سوگواره ملی تئاترمیدانی و تعزیه اربعین حسینی ، در پایانه مرزی چذابه ، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هوژ خبر ، مطرح کرد : طبق برنامه ریزی به عمل آمده گروه های شرکت کننده در پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی در شلمچه و چذابه با حضور مدیران فرهنگی و میهمانان پس از اجرا در محل موکب فرهنگ وهنر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیر خواهند شد .

 

دبیر سوگواره ملی با اشره به موازی کاری برخی نهاد های فرهنگی در موضوع اربعین حسینی خاطر نشان کرد؛ تلاش های زیاد برای هم افزایی و مشارکت دستگاه های فرهنگی وهنری انجام شده بود که به سرانجام نرسید .

 

این هنرمند خوزستانی با تقدیر از هنرمندان متعهد تئاتر خیابانی و تعزیه کشور تصریح کرد؛.مدیران ارشد فرهنگی کشور باید قدردان این هنرمندان باشند چرا که در سخت ترین شرایط آب و هوایی و امکانات اندک کارهای درخشان وفاخری را با موضوع نهضت قیام عاشورا برای زائرین حسینی اجرا کردند  .

 

هنرمندان گروه فرهنگی بهارستان اصفهان با کارگردانی سید مهدی موسوی و با بازی؛احمد چراغانی،رسول صدیقی،محمود جریبی،محمد نظری با دونوبت اجرا در شلمچه به کار خود پایان داد و برای زیارت راهی کربلای معلا شدند .

گفتنی است طبق جدول زمانبندی گروه های شرکت کننده در پنجمین همایش ملی اربعین حسینی اجرا های خود را تا ۱۵ شهریور ادامه می دهد .

 

پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با دبیری مصطفی بوعذار توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان از ۱۰ لغایت ۱۵ شهریور با حضور ۱۷ گروه نمایشی از استانهای لرستان،گیلان،کرمانشاه،آذربایجان شرقی،بوشهر،اصفهان وخوزستان درحال برگزاری است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.