کد خبر : 13535
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:57

به قلم:  سید علی بلادیان ؛ عضو رسمی باشگاه مجریان و سخنوران ایران؛

جشنواره؛ تجلّی فرصت‌ها و ایده‌های خلّاق مجری‌گری و سخنوری

جشنواره؛ تجلّی فرصت‌ها و ایده‌های خلّاق مجری‌گری و سخنوری
جشنواره، بهترین مکان برای نمایش خلاقیت‌ها، تجمع استعدادهای پیدا و پنهان، ایجاد حس رقابت در کنار رفاقت‌ها، خلق آثار متفاوت و زیبا  از نوجوانان و جوانان ایران به گستره‌ی همه استان‌ها، در کنار هم آموختن و خلق ایده‌های ناب از تفکرات انسان‌های گوناگون با جنسیت‌ها و سلیقه‌های مختلف است .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، متن مقاله سید علی بلادیان ، بدین شرح است :

 

جشنواره؛ تجلّی فرصت‌ها و ایده‌های خلّاق مجری‌گری و سخنوری

مقاله تحلیلی و توصیفی

جشنواره‌های ملی و بین‌المللی

به قلم:

سید علی بلادیان

عضو رسمی

باشگاه مجریان و سخنوران ایران

درباره

سیزدهمین جشنواره ملی سعدی

جشنواره، بهترین مکان برای نمایش خلاقیت‌ها، تجمع استعدادهای پیدا و پنهان، ایجاد حس رقابت در کنار رفاقت‌ها، خلق آثار متفاوت و زیبا  از نوجوانان و جوانان ایران به گستره‌ی همه استان‌ها، در کنار هم آموختن و خلق ایده‌های ناب از تفکرات انسان‌های گوناگون با جنسیت‌ها و سلیقه‌های مختلف است.

جشنواره، تبلور تجربه و کسب افتخار و قرار گرفتن لایق‌ترین‌ها در رتبه‌های برتر است؛ برترین‌ها در بلندای پیروزی قرار می‌گیرند و عده‌ای در بلندای تجربه‌ها با سرعت بیشتر حرکت می‌کنند و فاتحان فردای هدف‌های‌شان می‌شوند.

با شرکت در جشنواره‌ها برای زندگی، برای تعالی و برای شکوفایی دورهم جمع می‌شویم تا جشنی به گستره‌ی ایران و زیر چتر باشگاه مجریان و هنرمندان ایران برگزار کنیم.

با عنوانی به عظمت ۱۳ سال رقابت برای تکامل و بهتر شدن، برای تعالی‌بخشی به مجریان و سخنواران صحنه‌ی ایران، رقابتی جذاب، پویا، سازنده، اثربخش، خلاق و ماندگار برای عاشقان سخن و صحنه‌های اجرا که همه علاقه‌مندان به حوزه‌ی اجرا و صحنه را دورهم جمع می‌کند.

در  طول این ۱۳ سال در کنار اساتید و مجریان باتجربه از شبکه‌های تلویزیونی تا صحنه‌های مختلف اجرا و‌ سخنوری آمدند و در جشنواره نقش خاطره برای خود و همگان آفریدند.

رقابت های این ۱۳ سال باعث شد، اتفاقات بعدی در تشکیل و برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و سایر رویدادها برای مجریان شکل بهتری به خود بگیرد و بیش‌تر و زیباتر نمایان شوند تا هرکس به فراخور دانش و تجربه و استعدادش بتواند جشنواره ای برپا و مسیری را برای علاقه‌مندان ایجاد کند.

اما جشنواره سعدی باعث رفاقت‌ها، برادری‌ها، همدردی‌ها، همراهی‌ها، آموزش‌ها و باهم بودن‌های بسیار زیاد و زیبایی بود که از دل آن شکوفایی بسیاری از هنرجویان عرصه اجرا و سخن، شکل پیدا کند.

امسال نیز دوباره نوجوانان و جوانان آمدند تا هنر مجری‌گری و سخنوری خود را به منصه‌ی ظهور بگذارند.

دوباره آمدند تا به همگان ثابت کنند هیچ موفقیتی تصادفی نیست.

دوباره آمدند تا به همگان بگویند ما می‌خواهیم متفاوت باشیم.

ما برای برنده شدن خلق شدیم.

ما برای پیروزی خلق شده‌ایم و آن‌قدر می‌جنگیم تا به شکوفایی و تعالی برسیم.

تا بتوانیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم.

این جشنواره برای با هم بودن‌هایی است که تلاش شده است در کنار آموختن و رقابت کردن، یاد بگیریم انسان بودن و مهربانی را.

مدیریت کنیم اشک‌ها و لبخندهای‌مان را و کنترل کنیم احساسات و غرورمان را.

و چگونه می‌توان در پهنای ایران، بزرگی کنیم و برای شهر و دیارمان افتخار آفرین باشیم؟

ما آمدیم و رنگی نو به خودمان و صحنه اجرا بخشیدیم.

هرکدام امضا و عطر حس خود را بر استیج  اجرا در قاب دوربین‌ها و ذهن‌ها به یادگار بگذاریم. ما فصلی دوباره برای زندگی هنری و حرفه‌ای خود آفریدیم و

فصلی جدید برای خودمان به ارمغان آوردیم.

آفرین به شما که آمدید و با حضورتان خالق بهترین ایده‌ها، سخن‌ها، خلاقیت‌ها و اجراها شدید و فصل جدید و حرفه‌ای خود را زیر چتر باشگاه مجریان و سخنوران ایران، خالقانی زیبا برای هنر اجرا و سخنوری ایران شدید.

فصل  حرفه‌ای شدن

فصل جدید نو شدن

مبارک وجودتان!

این آغاز، مسیر بلند برای حرفه‌ای شدن، یادگیری و آموزش برای خلاقیت‌ها و همرنمایی همه‌ی شما فرزندان ایران زمین بود.

درودتان باد و زنده باد ایران و ایرانی!

جشنواره مجریان و سخنوران ایران ثابت کرده در کنار حسادت‌ها، جهالت‌ها، تنگ‌نظری‌ها و در کنار همه‌ی بایدها و نباید‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و بی‌مهری‌ها، ناسپاسی‌ها و قدر‌نشناسی‌های همه‌ی آنان که آمدند و نان و عنوان گرفتند، اما حرمت ها را نگه نداشتند، در حالی که این جشنواره حرمت همه‌ی مجریان و سخنوران را نگه داشت و اکنون در جشن ۱۳ سالگی برگزاری این رقابت‌ها همچنان در کنار مجریان، هنرمندان و سخنوران صحنه‌ی ایران ایستاده و برای همگان آرزوی توفیق و امید بهتر شدن می کند.

جشنواره؛ صحنه نمایش بهترین‌ها

 

جشنواره‌های رقابتی ملی، جایی برای نمایش و ظهور هنرها و استعدادها و عرضه‌ی قدرت کلام به همراه نمایش دانایی و خردمندی‌ست؛

جایی برای آموزش، پرورش و رشد توانایی‌ها، رفع نقصان‌ها و تقویت قوت‌ها، فرصتی برای پرورش خلاقیت‌ها و استعدادهاست.

جشنواره یعنی مجموعه‌ای از بیم‌ و امید، شکست‌ و پیروزی‌، اشک‌ و لبخند، رسیدن به اعتمادبه‌نفس و‌ آموختن راه مبارزه با شکست.

یعنی گام‌های بلند تا به قله رسیدن، ساخته شدن برای به اوج رسیدن، مبارزه برای بهترین شدن و اثبات باورها در جدال با ناامیدی.

جشنواره یعنی رسیدن به بالندگی برای هنری که فرداها را مبتنی بر ایده‌ها و خلاقیت‌ها می‌سازد و راه رشد و تعالی و توسعه فردی در مسیر کامیابی رویاها را رقم می‌زند.

جشنواره یعنی رقابت برای رسیدن به هدف والای وارستگی.

جشنواره‌ها می‌آیند تا ما نقش خود در هنر و میزان استعداد خود را بهتر بشناسیم و جایگاه خود را در بین رقبا مشخص کنیم.

جشنواره‌ها برای خلق شدن یک من بهتر و قدرتمندتر با بیان سخنان پخته و تاثیرگذار برای ایفای بهترین نقش درخ رسیدن به هدف‌های زیبای انسانی و شانس خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشتن است.

جشنواره یعنی فصل و آغازی دوباره برای سازندگی و شکوفایی و درخشندگی در مسیر توسعه فردی و به‌روزرسانی هنرها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها، باورها و رویاهای دست‌یافتنی زندگی‌مان است. جشنواره‌های رقابتی، جایی برای نمایش قدرت فردی و آزمایش توانایی و هنر ذاتی‌مان در نگاه داوران، پیشکسوتان، هنرجویان، کارآموزان، استادان و شرکت‌کنندگان و بینندگان است.

درود بر آنان‌که برای رسیدن به باورهای‌شان منتظر هیچ قدرت و اراده خارجی نمی‌شوند و خودشان هستند که نقش و نگار این رویا را شکل می‌دهند، به آن جان می‌بخشند و رویای ذهنی‌شان را به حقیقتی زیبا تبدیل می‌کنند.

درود بر آنان‌که در جشنواره‌ها، سمپوزیوم‌ها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها، سیمنارها، ایونت‌ها و ورک‌شاپ‌ها و از همه مهم‌تر

در همه‌ی این سال‌ها در جشنواره مجریان و سخنوران ایران حضور داشتند و با حضورشان نشان می‌دهند که برای خودشان و هدف‌های‌شان ارزش قائلند و می‌خواهند شرافت‌مندانه و جانانه باقدرت و توکل به خدا و توسل به تلاش و کوشش، جسارت و تلاش بی‌امان در مسیر باورهای‌شان همراه با خلاقیت حضور داشته باشند تا اثبات کنند توان هنر، اراده و باورشان را از اساتید و بزرگان‌شان آموخته‌اند.

چه شکست باشد که مجموعه‌اش تجربه و آموختن و رشد است، چه پیروزی باشد که نشان از درست بودن مسیر و ثمره‌ی تلاش است، باید بدانند اینک بیش از پیش بیاموزند و مطالعه کردن، خوب شنیدن  و خوب عمل کردن را سرلوحه‌ی کارشان قرار دهند.

رویدادهای رقابتی سراسر خیر است؛ از آشنا شدن با انسان‌ها و قومیت‌ها گرفته که به گستره‌ی ایران عزیز است تا دیدن و شنیده شدن و در مواجه با قضاوت قرار گرفتن دربرابر صدها نگاه و نظر و قیاس شخصی یا حرفه‌ای.

این‌هاست که خویشتن‌داری، کنترل احساسات، جوانمردی و منش پهلوانی، اصالت و شریف بودن، انسانیت و داشتن ذات خوب را در تک‌تک لحظاتش به انسان گوشزد می‌کند.

جشنواره یعنی گاهی سوختن برای ساختن؛ ساختن دژی به بلندای هنر و هنرمندی و هنرنمایی.

درودتان باد ای فرزندان این سرزمین

و سپاس از شما که به خوبی و زیبایی  آمدید و نقش ماندگار خود را بر صحنه اجراهای این جشنواره ملی رقم زدید.

برای خود و برای ایران و برای مسیر هنری خود رنگ عشق بخشیدید.

آفرین بر شما خوبان که به جای نشستن و تماشا کردن، آمدید و هنرنمایی کردید، توان و استعداد و شهامت و جسارت خود را در صحنه اجرا برای همه بردن و باختن برای کسب امتیازها جسورانه آمدید و باشهامت درخشیدید.

این است تفاوت شما با دیگرانی که همیشه منتظر دیگران بوده‌اند و فقط رویاهای‌شان را در ذهن نگاه داشته و هیچ اقدامی برای تحقق آن انجام نداده‌اند، اما شما رویاهای‌تان را جامه‌ی عمل پوشاندید.

منتظر دیدار دوباره‌ی شما عاشقان در همه‌ی صحنه‌ها هستیم.

بدرخشید چرا که لایق درخشیدن و بهتر دیده شدن هستید.

این رسانه اضافه می کند؛

 

سید علی بلادیان هنرمند و فعال رسانه و روابط عمومی نیز، در سال ۹۹ موفق به دریافت نشان طلایی اتحادیه اروپا «اسکوESCO» از دانشگاه پاریس، دارای گواهینامه مهارت شغلی اتحادیه اروپا مدل بومی برنامه اروپایی مهارت‌سنجی شغلی شد و به جهت دارا بودن بالاترین شاخص‌های حرفه‌ای در روابط عمومی در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی‌های ایران شد.

وی همچنین درسال ۹۹ دبیر کمیته داوران دهمین جشنواره ملی مجریان و هنرمندان صحنه ایران بود و از سال ۱۳۹۹ تاکنون دبیر کمیته علمی کنفرانس سالیانه آموزشی تخصصی روابط عمومی های استان است و در گذشته عناوینی چون  سومین مجری برتر کشور، میکروفن طلایی، حائز نشان چکاوک مسین، دیپلم افتخار‌ و قرارگرفتن در جمع ۱۰ مجری برتر ایران را در کارنامه خود دارد.ضمن اینکه ایشان

در سال ۱۴۰۲

در چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین رپابط عمومی و مراسم اختتامیه جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی ایران که با حضور اساتید حوزه روابط عمومی و هوش مصنوعی از کشورهای ایران، انگلستان، ایتالیا، چین و اتحادیه اروپا با مجوز رسمی علمی و پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC برگزار شده بود

موفق به دریافت یک جایزه ملی و بین المللی در عرصه روابط عمومی شدند

ایشان

عضو باشگاه مجریان و سخنوران ایران

عضو انجمن روابط عمومی ایران

عضو باشگاه مدیریت ارتباط یونسکو

عضو انجمن شاعران و نویسندگان ایران

عضو باشگاه ستاره های صحنه کشور

دبیر اجرایی و مسئول کمیته های مختلف

سمپوزیوم ، کنفرانس ، همایش و رویدادهای مختلف ملی و بین المللی و تقدیر شده با عنوان های گوناگون در سال های  مختلف بوده است .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.