کد خبر : 12969
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 21:32

مدیر پروژه زمزم سه ، فولاد خوزستان : ؛

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری - تحلیلی رویدادهای خوزستان ( هوژ خبر ) ؛

شرکت فولاد خوزستان در میان سه صادر کننده اصلی فولاد کشور قرار دارد

شرکت فولاد خوزستان در میان سه  صادر کننده اصلی فولاد کشور قرار دارد
سینا ربی گفت : شرکت فولاد خوزستان در میان سه صادر کننده اصلی فولاد کشور قرار دارد و تلاش می کنیم با تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فولاد ، سهم خود را در صنعت فولاد کشور بیش از پیش کنیم .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، سینا ربی ؛ مدیر پروژه های ناحیه احیای فولاد خوزستان ، روز سه شنبه ( ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ ) ، در حاشیه بازدید جمعی از خبر نگاران از کارخانه زمزم سه ، شرکت فولاد خوزستان ، در جمع خبرنگاران ، مطرح کرد : از ابتدای کار موانع و مشکلاتی از قبیل بیماری کرونا ، تحریم و موانع مختلفی که سد راه ، تکمیل این کارخانه بودند ، اما ، با این وجود به همت نیروهای داخلی و بدون استفاده از نیروی خارجی ، در تاریخ ( ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ ) ، این کارخانه به بهره برداری رسید .

وی تصریح کرد : احداث کارخانه تولید مگامدول آهن اسفنجی در مهرماه ۱۳۹۸ ، طی قراردادی بین شرکت های فولاد خوزستان و مجموعه ام ام تی ، با مبلغ ۱۳۵ میلیون یورو ، بسته شد .

وی افزود : ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کارخانه زمزم سه ، یک میلیون و ۷۶۰ هزار تُن است که با به بهره برداری رسیدن کارخانه زمزم سه ، شرکت فولاد خوزستان ، از خرید آهن اسفنجی ، به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تُن ، در سال بی نیاز است .

وی تاکید کرد : با راه اندازی این کارخانه ، علاوه بر تکمیل این زنجیره تولید ، برای حدود ۲۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم ایجاد شده و ۴۰۰ نفر نیز ، به صورت غیر مستقیم ، در آینده ای نه چندان دور ، مشغول به کار می شود .

وی ادامه داد : میزان تفاوت نرخ آهن اسفنجی با نرخ تولید داخلی ، هر تُن ، ۶ میلیون تومان است ، و با توجه به میزان تولید در کارخانه زمزم ، از خروج سرمایه از استان ، جلوگیری شده است .

سینا ربی ؛ مدیر پروژه های ناحیه احیای فولاد خوزستان ، در پایان ، یادآور شد : با توجه به مسائل زیست محیطی باید بگویم که ، به صورت کامل تمامی ضوابط و مجوزهای زیست محیطی برای راه اندازی این کارخانه از ابتدای احداث آن رعایت شده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.