کد خبر : 12993
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 9:53

مجری طرح میدان های نفتی سپهر - جفیر : ؛

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری - تحلیلی رویدادهای خوزستان ( هوژ خبر ) ؛

میدان نفتی سپهر – جفیر ، جوان ترین میدان های نفتی ایران 

میدان نفتی سپهر – جفیر ، جوان ترین میدان های نفتی ایران 
همایون کاظمینی گفت : میدان های نفتی سپهر - جفیر ، از جوان ترین میدان نفتی ایران است .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، همایون کاظمینی ؛ مجری طرح میدان های نفتی سپهر – جفیر ، روز چهارشنبه ( ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ) ، در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از میدان نفتی سپهر – جفیر و در نشست خبری که برگزار شد ، مطرح کرد : میدان های نفتی سپهر – جفیر  ، از جوان ترین میدان های نفتی ایران است که در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری می رسد .

 

 

وی تصریح کرد : شرکت مهندسی توسعه نفت به نیابت از شرکت ملی نفت ایران بازوی توسعه میادین به ویژه در میادین خشکی است.

 

وی ادامه داد  : در غرب کارون از میادین نفتی یادآوران تا یاران، آزادگان و سپهر- جفیر و نیروگاه غرب کارون، در استان برای تامین انرژی مورد نیاز فعالیت می شود.

 

وی گفت : در این دو سال اخیر، شاهد شتاب خوبی در توسعه میادین نفتی بودیم. میدان نفتی سپهر – جفیر، مشترک نیست اما با توجه به نیازهای شرکت ملی نفت ایران، جزو اولویت قراردادهای نفتی با سرمایه‌گذاری شرکت گسترش انرژی پاسارگاد قرار گرفت.

 

وی افزود : یکی از بزرگترین میادین نفتی است با سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد ریال و مدت زمان قرار داد این میدان ۲۰ ساله و در سه فاز به بهره برداری می رسد .

 

وی تاکید کرد : هدف نهایی این پروژه، تولید ۴۰ میلیون بشکه نفت است؛ البته پیش‌بینی می‌شود، به رقم بالاتری دست پیدا کنیم. در فاز اول این پروژه، با وجود هشت حلقه چاه، ۳۶ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت در روز تولید می‌شود.

 

وی افزود : هم چنین در فاز دوم این پروژه به تولید ۱۱۰ هزار بشکه خواهیم رسید. میدان جدید سپهر است و تولید بسیار خوبی دارد. در حال حاضر ۱۲ حلقه چاه حفاری شده است که از این تعداد ۸ حلقه چاه در مدار تولید قرار دارند و برای فاز دوم نیز برنامه‌ریزی انجام شده است.

 

کاظمینی اظهار کرد : مهمترین دستاورد این است که هیچ گونه خللی در زمینه تحریم متوجه ما نشد. در زمینه رشته تکمیلی نیز هزینه و ریسک شد اما در نهایت رشته تکمیلی بومی‌سازی شد که برگ افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

 

وی عنوان کرد : به منظور استفاده از توان بومی، بیش از ۲۵ پیمانکار بومی به کار گرفته شده است و درصد اشتغال بومی بالایی وجود دارد.

 

همایون کاظمینی ؛ مجری طرح میدان های نفتی سپهر – جفیر ، در پایان یادآور شد :

در این دو سال ۶۲ حلقه چاه در آزادگان جنوبی در خط تولید قرار گرفت. مخازن استراتژیک ما، ۲۰ سال خوابیده بودند که با پیگیری‌های انجام‌شده بین خرداد تا شهریور افتتاح خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.