کد خبر : 13445
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:13

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری - تحلیلی رویدادهای خوزستان ( هوژ خبر ) ؛

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد
آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی به همراه معرفی چهره و هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان ، در تالار مهتاب اهواز ، برگزار شد . ؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، شامگاه شنبه ( ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) ، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی به همراه معرفی چهره و هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان ، با حضور عبدالله افرازه شهاوند ؛ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ، مجید منادی ؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، حسن نورانی ؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ، بهنوش بُساک کاظمی ؛ مربی مسئول مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز ، دکتر سیروس داوودی ؛ نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان ، رضا زِدوار ؛ رئیس انجمن خوشنویسان اهواز و استان خوزستان ، عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و نماینده وزیر ارشاد کشور در انجمن خوشنویسان ایران ، وحید کیانی ، محمد شهباز گهروئی ؛ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ، و با حضور جمعی هنرمندان ، فرهیختگان ،  مدیران مسئول خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ، خبرنگاران  و عکاسان خبری ،  در تالار مهتاب اهواز برگزارشد .

محمد شهباز گهروئی ؛ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ، در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ، گفت : موج جریان و رودخانه خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت مؤثر است .

وی با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی درباره هنر مورد قبول قرآن ، اظهار کرد :  درود می فرستم بر روان پاک مُجاهدان و شهدای راه حقیقت، از آدم علیه السلام تا به امروز؛ آنانی که هنرمندانِ واقعی عالم هستند همان گونه که آن پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی فرمود: “تنها هنری مورد قبول قرآن است که کوبنده ی اسلامِ رفاه و تجمل، اسلامِ التقاط، اسلامِ سازش و فرومایگی، اسلامِ مُرفهینِ بی درد و در یک کلام، اسلام آمریکایی باشد.”

وی ادامه داد :  امام خمینی رحمت الله علیه، درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که “هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند.”

وی تاکید کرد : قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می کند؟

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ،  با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است ، اظهار کرد : روایت تولیدات و رویدادهای شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امام انقلاب اسلامی است ، محقق گردد .

به گفته‌ی شهباز گهروئی مزیت خوزستان در امر هنر انقلاب، وجود و بروز هنرمندان، هسته ها و حلقه های مردمی انقلابی هنر، ادبیات و رسانه است.

وی تصریح  کرد : اگر وظیفه ای بر عهده مسئولین نهادهای دولتی است، بی شک تسهیل گری، بستر سازی و زمینه سازی رشد و کنشگری این سلول های بنیادین فرهنگ و هنر است؛ دغدغه مندانی که نظام مسائل انقلاب اسلامی را فهم کردند و برای حل و کاهش این مسائل با همه وجود وارد میدان شده اند و عتاب های دوست و دشمن باعث عقب نشینی آنها از این آرمان بزرگ نشده است.

وی اظهار کرد : این هسته ها مخاطب هدفشان را انتخاب کرده اند و با قالب ها مختلف هنری، ادبی و رسانه ای سعی در تعمیق و گسترش حقیقت در آحاد جامعه بشری دارند، باشد که بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مجاهدان جنگ نرم، ترکیبی و هیبریدی بینظیر این روزها باشیم.

شهباز گهروئی همچنین با اشاره به انتخاب چهره و هسته برتر هنر انقلاب گفت: انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان در بین اینهمه ستاره درخشان، کار دشواری است قطعا عزیزانی که امشب به این عنوان برتر دست میابند نماینده این خانواده بزرگ هستند .

وی درخصوص وضع موجود هنر استان خوزستان ،  گفت: موج جریان و رودخانه خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت مؤثر است.

محمد شهباز گهروئی ؛ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ، در پایان ،  تاکید کرد :  قدردان همه ارکان و اجزاء این نهضت هستیم به امید آنروز که راویان آزادی قدس شریف این پاره تن اسلام عزیز باشیم .

در ادامه ، از برترین‌های هنر انقلاب در خوزستان در سال ۱۴۰۲ و همچنین چهره و هسته سال این عرصه ، تجلیل شد و “حجت الاسلام آرش نیک نژاد” هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد .

“علی اکبر فلاحی” سرپرست گروه سرود زهرائیون به عنوان هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی گردید .

در بخش ادبیات پایداری هنرمند نویسنده “علی هاجری “، ” حسین گلچین ” و ” بهنام کاوه” در رشته نمایش، “علی زارعی رضایی” در رشته شعر و در هنرهای تصویری “اُمید مدحج ” و “سید مهدی ابطحی” در بخش دفاع مقدس و مصطفی محسنی برنده جایزه ویژه وعده صادق در بخش گرافیک؛ به عنوان شایسته های تقدیر هنر انقلاب استان خوزستان معرفی شدند.

پخش مستند به “رنگ جاودانگی” که گزارشی از برخی فعالیت های هنری شاخص استان خوزستان به شمار می آمد، سخنرانی علیرضا سمیعی پژوهشگر هنر انقلاب اسلامی، شعر خوانی حجت الله کفشیری، اجرای سرود حیدر علی حزباوی با موضوع وعده صادق و تجلیل از تعدادی از خانواده های معزز شهدا و همچنین خانواده مرحوم حاج احمد یلالی به عنوان پیشکسوت ادبیات پایداری آبادان و خرمشهر از دیگر بخش های این آیین بود .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.