کد خبر : 12770
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 11:00

مدیر کل راه آهن جنوب : ؛

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری - تحلیلی رویدادهای خوزستان ( هوژ خبر ) ؛

افتتاح ۷۰ کیلومتر از مسیر دو خطه اهواز _ اندیمشک در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت / با حمل نزدیک به ۷ و نیم میلیون تن کالا از لحاظ عملکرد رتبه چهارم را کسب کردیم 

افتتاح ۷۰ کیلومتر از مسیر دو خطه اهواز _ اندیمشک در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت / با حمل نزدیک به ۷ و نیم میلیون تن کالا از لحاظ عملکرد رتبه چهارم را کسب کردیم 
محمد علی مرادی گفت : در حوزه حمل بار ، با حمل نزدیک به ۷ و نیم میلیون تن کالا از لحاظ عملکرد رتبه چهارم را کسب کردیم و این آمار اهمیت راه آهن جنوب در حوزه حمل بار در شبکه ریلی را نشان می دهد .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، محمد علی مرادی ؛ مدیر کل راه آهن جنوب ، در نشست خبری که ، عصر روز سه شنبه ( ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ ) ، در دومین روز از نمایشگاه ” دستاوردهای چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، رشد تولید و کارآفرینی ” و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر ، برگزار شد ، مطرح کرد : در حوزه قطارهای درون استانی ، با ۶۲۴ هزار نفر ، جا به جایی مسافر نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته ایم .

وی تصریح کرد : راه‌آهن جنوب در حوزه جابه‌جایی مسافر بین شهری در ۱۰ ماه گذشته، یک میلیون و ۳۱۸ هزار مسافر را جابه‌جا کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد :  در حوزه قطارهای درون استانی با ۶۲۴ هزار ، نفر جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته‌ایم. در حوزه حمل بار نیز با حمل نزدیک به ۷ و نیم میلیون تن کالا از لحاظ عملکرد رتبه چهارم را کسب کردیم و این آمار اهمیت راه‌آهن جنوب در حوزه حمل بار در شبکه ریلی را نشان می‌دهد.

 

وی  با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در سال جاری به بهره‌برداری رسیدند، عنوان کرد: افتتاح ۷۰ کیلومتر از مسیر دوخطه اهواز_ اندیمشک در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت و ۴۰ کیلومتر پایانی نیز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

 

محمد علی مرادی ؛ مدیر کل راه آهن جنوب ، در پایان ، ادامه داد: در روزهای آتی ۱۴۰ کیلومتر دو خطه اهواز_ اندیمشک به بهره‌برداری کامل می‌رسد که باعث افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و … در این مسیر می‌شود. هزینه این پروژه نیز تاکنون ۱۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.