کد خبر : 13430
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:15

سلماز ترابی ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری - تحلیلی رویدادهای خوزستان ( هوژ خبر ) ؛

نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان ، برگزار شد 

نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان ، برگزار شد 
نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان ، در سالن جلسات هتل مجتمع فرهنگی تفریحی فجر اهواز ، برگزار شد .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، روز شنبه ( ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) ، نشست خبری تشریح برنامه های هفته عقیدتی سیاسی و هفته بسیج فرهنگیان در آستانه سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری ، با حضور حجت الاسلام رستگار ؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان ، سرهنگ عادل ساری ؛ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان ، سرهنگ محمد صالح جمالی ؛ مسئول بسیج فرهنگیان استان خوزستان ، دکتر سجاد بهمئی ؛ مسئول بسیج رسانه استان خوزستان ، سرگرد احمد نظری ؛ مسئول معاونت تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان ، سرهنگ پاسدار محمد رضا نعمتی ؛ مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی عصر ( عج ) و با حضور جمعی از مسئولین و مدیران پایگاه های خبری ، خبرگزاری ها ، نشریات مکتوب ، خبرنگاران و عکاسان ، در سالن جلسات هتل مجتمع فرهنگی تفریحی فجر اهواز ، برگزار شد .

در ابتدای نشست حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار ؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان ، ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان ، گفت : انقلاب اسلامی ریشه در گفتمان نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار داشته است و برخی آیات الهی نیز به انقلاب آخر الزمان اشاره دارد .

وی افزود: اعتراف تعدادی از نظریه پردازان غربی به انقلاب عظیم اسلامی و همچنین بیانات امامین انقلاب اسلامی نیز موجودیت انقلاب آخر الزمان را تایید کرده است و اتفاقات اخیر جهان به خصوص شکل گیری بیداری اسلامی و جبهه مقاومت و افول استکبار جهانی نیز از دیگر موارد اثبات این انقلاب بزرگ است.

وی تصریح کرد : در مدت این ۴۵ سال تمامی توطئه های دشمنان به فرصت تبدیل شد و ثابت شد این انقلاب ، بسیار مشابه انقلاب زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

وی تایید کرد : انقلاب اسلامی، دنیای استکبار را از پشت میز به صحنه و میدان جنگ کشاند و در جنگ نرم و سخت و ترکیبی نیز محکوم به شکست کرد و همگی آن ها، می دانند که انقلاب اسلامی ، شکست ناپذیر ، است .

وی ادامه داد : در عملیات وعده صادق ، رژیم صهیونیستی به بدترین شکل ممکن مغلوب شد و امروز دنیای غرب و استکبار مقابل انقلاب اسلامی سر فرود آورده‌اند.

وی اظهار کرد : ولایت و استمرار آن یکی دیگر از عناصر عزت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار ؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان ، در پایان با اشاره به این نکته که ، ارتش مکتبی به نام سپاه پاسداران از دیگر عناصر انقلاب اسلامی است ، یادآور شد : سپاه پاسداران در میان ارتش های جهان به دلیل عنصر معنویت و بصیرت بالاترین است که شهید مطهری به عنوان الگوی بارزی از معنویت و بصیرت مطرح بوده و هست و به همین جهت این هفته را به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی به یاد این شهید والامقام نامگذاری کردند .

در ادامه نشست ، سرهنگ عادل ساری ؛ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان ، گفت : این تعهد و ایمان رسانه های کشور و به خصوص خوزستان ، نسبت به انقلاب اسلامی تاکنون در جنگ رسانه ای دشمن موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به شعار این هفته با عنوان (( بسیج تعالی معرفتی و نشاط معنوی )) ، ادامه داد : بسیج فرهنگیان ۵۰ درصد جمعیت آموزش و پرورش را شامل می شوند و همواره فعالیت های دینی، اجتماعی و فرهنگی این مجموعه به صورت گسترده در طول سال مشاهده می شود .

وی تصریح کرد : در این هفته اعزام به دیدار رهبرمعظم انقلاب، دیدار با ائمه جمعه، برنامه ها و مسابقات فرهنگی، برنامه های متعدد فرهنگی و ورزشی در کارخانجات و ادارات را پیش بینی کرده ایم .

وی تاکید کرد : سرآمد تمامی معلمان و مربیان علامه بزرگی به نام شهید مطهری است که اندیشه‌های این علامه بزرگ از نگاه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک تئوریسین انقلاب مطرح شده است .

وی اظهار داشت : اهمیت هفته معلم در این است که در فتنه های اخیر دشمنان داخلی و خارجی، هجمه های اصلی متوجه دانش آموزان بود و این معلمان بودند که این هجمه ها را خنثی کردند.

وی اذعان داشت : بزرگترین فتنه دشمنان این است که می‌خواهند نسل های آینده انقلاب را همراهی نکنند اما تاکنون در این زمینه شکست خورده اند.

وی گفت : هفته عقیدتی از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه با برگزاری برنامه های مختلفی در استان آغاز شده و سرآمد تمامی برنامه ها دیدار معلمان و مربیان در روز ۱۲ اردیبهشت ماه با رهبر معظم انقلاب است.

سرهنگ عادل ساری ؛ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان ، در پایان با اشاره به برنامه هایی که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی ، در نظر گرفته شده ، افزود : برنامه های مختلفی از قبیل کرسی های آزاد اندیشی ، نشست معلمان و اساتید،جلسات تبیین پیرامون حجاب و تجلیل از معلمان، نشست‌های تربیتی با محوریت شعار سال در پایگاه های مقاومت بسیج ، تبیین آثار و خدمات شهید مطهری در تمامی مدارس و دانشگاه ها فرهنگیان، نواخت زنگ انشای مطهر در مدارس، دیدار جمعی از فرهنگیان، اساتید و مربیان با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، زنگ سپاس معلم در سطح مدارس، تبیین دستاوردهای انقلاب و جایگاه معلم و غبار روبی از مزار شهدا ، در این هفته پیش بینی شده است.

در ادامه نشست ، سرگرد احمد نظری ؛ مسئول معاونت تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان ، گفت : همواره در طول سال دوره های مختلف عقیدتی سیاسی در سپاه استان برگزار می‌شود که از مهمترین دوره ها، کلاس های معرفتی، اخلاقی و قرآنی است.

وی ادامه داد : دوره های مختلفی جهت تقویت و بهره مندی معنوی و تربیتی و آموزشی کارکنان سپاه پاسداران در این هفته برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد : همچنین برگزاری دوره های جنگ شناختی و ترکیبی، جهاد تبیین و موضوعات آگاه سازی با استفاده از اساتید توانمند پیش بینی شده است .

در ادامه نشست ، سرهنگ محمد صالح جمالی ؛ مسئول بسیج فرهنگیان استان خوزستان ، گفت : اکنون ۴۰ کانون بسیج فرهنگیان در استان فعال است که در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی، بصیرتی و جهاد تبیین فعالیت دارند .

وی ادامه داد : همچنین در زمینه علمی و فرهنگی اردوهای راهیان نور فرهنگیان به صورت مستمر برگزار می شود.

وی افرود : پیش از سال ۱۴۰۱ فرهنگیان تنها به عنوان عوامل اجرایی در مجموعه راهیان نور فعال بودند اما با تلاش های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ پیشنهاد تشکیل راهیان نور فرهنگیان مستقل ارائه شد و در ۲ سال اخیر فرهنگیان در قالب راهیان نور به خوبی توانستند فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه منتقل کنند.

گفتنی است ؛ همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و هفته معلم، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته‌ای به نام عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

شایان ذکر است ؛ از شنبه ۸ ، تا چهارشنبه ۱۲ ، اردیبهشت ماه به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در سطح سپاه استان و رده های آن ، برگزار می شود .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.