کد خبر : 12322
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 15:05

حسن سعیدی ؛

فرهنگ ماندگار، سیاست پایدار …

فرهنگ ماندگار، سیاست پایدار …
انتظار می رود همکاران صنفی پیشکسوت - که عزیز و چراغ راه ما جوانان به شمار می روند- با درایت بیش تر با چالش های خود مواجه شوند و عوامل ایجاد این چالش ها را در خود جست و جو کنند .؛

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رویدادهای خوزستان ؛ هوژ خبر از اهواز ، متن یادداشت بدین شرح است :

توجه دولت ها به مقوله فرهنگ همواره به عنوان یک موضوع در اولویت حاکمان در سرتاسر جهان بوده است چرا که حاکمان موفق به خوبی دریافته اند که بی توجهی به امور فرهنگی آسیب های جدی بر پیکر جوامع وارد خواهد کرد.

بسیاری از جوامع و تمدن های نوین دوران گذار خود را با فراز و نشیب های زیادی پشت سر گذاشته اند اما دوران گذار در کشور ما با سرعت بیشتری در گذر است. عوامل تاریخی، سیاسی و اجتماعی در این عصر تاریخی، آثار و بقایای خود را – که حاکی از ناملایمت های گوناگونی در دو قرن گذشته بوده- در جامعه ما برجای گذاشته است. با این حال نباید از اصل اخلاق اسلامی و حرفه ای غافل ماند.

دولت “ایران قوی، رونق تولید” در دو سال گذشته در مقوله فرهنگ، نظر جامعه را به خود جلب نموده به گونه ای که به گفته و نظر برخی صاحب نظران جامعه ما در عصر “تحول فرهنگی” در حال حرکت است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در موضوع رسانه توجه بسیاری به اصحاب رسانه نشان داده است. انتظار می رود همکاران صنفی پیشکسوت – که عزیز و چراغ راه ما جوانان به شمار می روند- با درایت بیش تر با چالش های خود مواجه شوند و عوامل ایجاد این چالش ها را در خود جست و جو کنند.

وقتی رسانه ای در جایی با بحران مواجه می‌شود، شایسته نیست نوک پیکان انتقاد را به سوی مجموعه وزارت ارشاد گرفت. یکی از رسالت های این قشر تزریق آرامش به دل و جان افکار عمومی و مخاطبان است و لازم است در راه رسالت رسانه ای خود بیش از پیش توجه و دقت کنیم.

معاونت مطبوعاتی در سال های اخیر با درایت و پشتکار در راه احیای رسانه ها تلاش کرده است. بنابراین لازم است دست به دست هم دهیم و در راه تحول و شکوفایی و گذر از این پیچ مهم تاریخی، از هرگونه کوششی دریغ نکنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.